Brukervurdering: 0 / 5

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 

 

AvtaleGiro_339x65

ABS Skadedyrkontroll AS innfører administrasjonsgebyr og AvtaleGiro

ABS Skadedyrkontroll AS har innført administrasjonsgebyr på alle papirfakturaer.
Administrasjonsgebyret vil pålyde kroner 40,- pr faktura. Derfor tilbyr vi AvtaleGiro som et betalingsalternativ. Velger du AvtaleGiro vil det ikke påløpe gebyr.

AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger. Det vil si at banken sørger for at regningene betales direkte fra din konto på forfallsdato. Du vil fremdeles beholde full oversikt og kontroll over regningene dine, og en hver betaling kan enkelt stoppes før forfall.

Fordeler med AvtaleGiro:

  • Du får delt opp kontraktbeløpet i 12 månedsfakturaer, fremfor kvartals / halvårs / års - avdrag.
  • Du kan enkelt stoppe enhver betaling før den forfaller
  • Du blir varslet minst 7 dager før forfall
  • Du slipper å huske forfallsdatoer
  • Du slipper å taste KID - nummer, kontonummer eller beløp når du skal betale
  • Banken betaler regningen for deg
  • Din konto blir automatisk belastet ved forfall, du slipper å betale giroen i nettbank eller i banken
  • Du unngår purring og gebyr ved for sen betaling
  • Du har full oversikt over betalte regninger i nettbanken og på kontoutskriften
  • Du slipper administrasjonsgebyr på Kr 40,-
  • AvtaleGiro er den rimeligste måten å betale regninger på


Før forfall
- mottar du varsel om kommende betaling, og du kan lett kansellere denne.
På forfall - belaster banken kontoen din, og overfører beløpet til bedriften du er kunde hos.
Etter forfall - kan du kontrollere at faktura er betalt. Kontoutskrift gjelder som kvittering for betalt faktura.

For å registrere AvtaleGiro i nettbanken:

  • Du vil i de fleste nettbanker automatisk få tilbud om å opprette AvtaleGiro når du er inne for å betale faktura. Takker du ja til dette, opprettes en AvtaleGiro - avtale.
  • Du kan også gå direkte til nettbanken og opprette AvtaleGiro der.
  • Har du ikke nettbank, kontakt banken din for hjelp til å opprette AvtaleGiro.

Modul_200x25mm_med_to_punkter_uten_el.sign2

 

Ofte stilte spørsmål om AvtaleGiro

  • Hvordan kommer jeg i gang med AvtaleGiro?
    Det finnes fire ulike måter å komme i gang med AvtaleGiro på, les hvordan her.
  • Hva koster det å bruke AvtaleGiro?
    Prisen for bruk av AvtaleGiro kan variere fra bank til bank, men er generelt en av de rimeligste måtene å betale regninger på. Kontakt din bank for eksakt pris.
  • Hva menes med beløpsgrense?
    Beløpsgrense er maksimumsbeløpet du tillater trukket fra din konto med AvtaleGiro.
  • Kan jeg velge å ikke motta varsel i forkant av betalingen?
    Ja, du kan velge å ikke motta varsel før betaling. Dette kan du selv gjøre i nettbanken eller kontakt banken direkte.
  • Kan jeg stoppe en betaling eller avslutte en AvtaleGiro-avtale?
    Ja, du kan både stoppe betalinger og avslutte avtaler. Det gjør du i nettbanken eller ved å kontakte din bankforbindelse.
  • Jeg har byttet bank, hva gjør jeg for å fortsette med AvtaleGiro?
    Du må opprette avtalen på nytt i din nye bank. Når ny avtale opprettes vil den gamle avtalen automatisk avsluttes. Du kan selv opprette avtalen i nettbank eller ved å kontakte din nye bankforbindelse.
  • Hva skjer når jeg ikke har dekning på konto på forfallsdato?
    De fleste banker vil forsøke å trekke pengene fra kontoen din de påfølgende virkedagene. Dersom du fremdeles ikke har dekning, vil noen banker kontakte deg og gi opplysning om alternativ betalingsmetode. Når du ikke har dekning kan du se i nettbanken at betalingen er stoppet og du kan når som helst aktivere den igjen.
  • Hvorfor er ikke betalingen gjennomført når jeg har penger på konto?
    Ofte skyldes dette at det er registrert for lav beløpsgrense på avtalen. Da får du melding om dette fra banken og informasjon om hvordan du kan betale. Beløpsgrensen kan du selv endre i nettbanken, eller ved å kontakte din bankforbindelse for bistand. Er du ny kunde må du også kontrollere at avtalen er opprett i egen bank/nettbank. Bedriften/betalingsmottaker har ingen informasjon om hvilken beløpsgrense som er registrert.
  • Hva skjer hvis regningen er høyere enn beløpsgrensen jeg har avtalt med banken?
    Da vil banken kontakte deg, og du må betale regningen på vanlig måte. Skjer dette flere ganger bør du vurdere å øke den øvre beløpsgrensen.